Perinnän ennaltaehkäisy ja yläasteilla puhuminen tuo vastuullisuutta liiketoimintaan

Vuoden ensimmäisessä blogissa kirjoitimme meidän tulevan vuoden suunnasta ja toimme esille, että perinnän ennaltaehkäisy on yksi keinomme auttaa yrityksiä tekemään parempaa liiketoimintaa. Lisäksi olemme vuoden aikana kiertäneet yläasteilla puhumassa säästämisen merkityksestä ja ylivelkaantumisen sekä maksuhäiriömerkintöjen seurauksista. Emmekö siis näillä toimenpiteillä sahaa omaa oksaamme? Miksi ihmeessä teemme asioita, jotka eivät todellakaan tuota suoranaisesti euroja yritykselle?

Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa

Kliseinen lause, mutta pätee ehdottomasti talouden hallinnassa. Olemme jokainen aikuisena huomanneet, että rahaa käsitellään päivittäin ja sen kanssa joutuu tekemään valintoja: onko joka päivä mahdollisuus käydä ulkona lounaalla ja paljonko sitä vuokran/lainanlyhennyksen jälkeen kuukaudessa on käytettävissä. Kun näitä asioita tuodaan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa nuorten tietoisuuteen, pystyvät he omilla päätöksillään vaikuttamaan mihin raha riittää.

LUE MYÖS: ”#OLERITARI”

BLOGIKIRJOITUKSEMME 9.6.2020

Tuomme esityksissämme esimerkkejä ylivelkaantumisen syistä ja seurauksista nuorille, jotta muun muassa maksuhäiriömerkinnän vaikutus tulee varmasti selville. Merkinnällä on tänä päivänä ehkä liiankin kauaskantoinen vaikutus arkielämässä, mutta ehkä juuri sen vuoksi asia on saatava ajoissa tapetille. Toivottavasti keskustelut rahasta jatkuvat koulupäivän jälkeen myös kotona vanhempien kanssa, sillä heillä on suurin vastuu lastensa talouskasvatuksessa. Esimerkiksi Talous ja Nuoret TAT tekee erinomaista työtä tietoisuuden lisäämiseksi nuorille.

Erityisesti ysiluokkalaiset alkavat myös ymmärtämään kunnolla rahasta, sillä kesätöiden myötä sitä alkaa tulemaan omalle tilille. On tärkeää, että jo ensimmäiset eurot osataan käyttää tarkkaan ja harkitusti. Siihen me kannustamme nuoria parhaamme mukaan.

Yrittäjien tietoisuus vähentää luottotappioriskiä

Kuluttajille tulisi myydä vain käteiskaupalla. Piste. Yritysten välisessä kaupankäynnissä on hyvä pohjata maksuehdot ja toimintamallit yhtenäiseen prosessiin, jotta kassavirta olisi jouhevinta ja aikaa tuhrautuu ylimääräisiin työvaiheisiin mahdollisimman vähän. Näihin me jaamme yrityksille maksutonta apua, jotta pystyisimme antamaan heille oman panoksemme liiketoiminnan kehittämisessä. Emmekä missään nimessä koe sen olevan omasta bisneksestämme pois. Olemassa olevat yritykset pitävät meidät hengissä. Eivät ne, jotka joutuvat huonojen luottopäätösten ja luottotappioiden vuoksi lopettamaan toimintansa.

LUE MYÖS: ”Asiakastieto tarjoaa dataa parempiin luottopäätöksiin”

BLOGIKIRJOITUKSEMME 15.10.2019

Itse yrittäjinä arvostamme toisten tarjoamaa pyyteetöntä apua erityisesti niissä asioissa, jotka eivät ole meidän ydinosaamistamme. Me ainakin pyrimme siihen, että jokainen yrittäjä saa meiltä käyttöönsä ne tiedot, joita omassa liiketoiminnassaan tarvitsevat. Ydinpalveluamme on sitten tehdä yritysten puolesta asioita, jotta ne saisivat keskittyä omaan ydintoimintaansa. Siitä olemme oikeutettuja myös laskuttamaan. Pyrimme aina antamaan enemmän kuin mitä saamme.

Mahdollisuus vaikuttaa

Toimimme alalla, jossa vaikuttamisen mahdollisuus on suuri. Keskitymme vapaaehtoiseen perintään, joka ei aiheuta velallisille kauaskantoisia maksuhäiriömerkintöjä ja perintäkulut ovat vielä inhimilliset. Lisäksi onnistumme aktiivisuudella vaikuttamaan miten nopeasti velkojat saavat rahaa kassavirtaansa.

LUE MYÖS: ”Käyntikorteille tuli tuplahinta perintäkulujen vuoksi”

BLOGIKIRJOITUKSEMME 24.9.2019

Laskujen meneminen perintään vaatii vähintään yhden maksumuistutuksen alkuperäisen eräpäivän jälkeen. Olemme usein ensimmäinen ulkopuolinen toimija, joka velkojien ja velallisen kanssa keskustelee. Velallisten kanssa pyrimme yhdessä järkeistämään heidän kulurakennettaan, jotta rahaa laskujen maksamiseen riittäisi tulevaisuudessa. On myös varsin yleistä, että velalliset odottavat omia saataviaan omilta asiakkailta, jolloin pystymme auttamaan niiden kanssa ja sen myötä velallisista tulee meille myös toimeksiantajia.

Tähtäämme Muistutusritari -palvelun avulla perinnän ennaltaehkäisyyn hoitamalla maksumuistuttaminen laadukkaasti. Jos onnistumme joskus tekemään perinnän tarpeettomaksi, olemme onnistuneet toimissamme täydellisesti. Työsarkaa vielä riittää.

LUE MYÖS: ”Millainen on laadukas maksumuistutus?”

BLOGIKIRJOITUKSEMME 12.3.2019

Mikäli kiinnostaa saada meidät oppilaitoksellenne puhumaan talousosaamisesta, perinnästä, säästämisestä ja talouden hallinnasta, niin ottakaahan minuun yhteyttä mailitse juha@perintaritari.fi tai puhelimitse 0440 172424.

Perintäritarin Juha

Comments are closed.